środa, 15 lutego 2012

Zawód: ekofotograf

Dziś mieliśmy fantastyczne zajęcia! Robiliśmy aparaty fotograficzne! Bimbusiom szalenie podobał się mój nowy projekt. Ale od początku... nasza rozmowa poprzedzająca wykonywaną pracę plastyczną była poświęcona elektrośmieciom. Opowiedziałam dzieciom o tym, czym są elektrośmieci, dlaczego nie wolno wrzucać ich do zwykłego kosza na śmieci i co zamiast tego powinno się z nimi zrobić. Niedawno chciałam się pozbyć starego telewizora oraz dwóch starych żelazek, dlatego zadzwoniłam do fundacji Eco Choice, która oprócz innych form działalności zajmuje się także wywozem śmieci i umówiłam się na odbiór moich śmieci. - zdałam relację dzieciom.
Wszystkim rodzicom polecam stronę http://www.elektrosmieci.pl/ 
Następnie pokazałam dzieciaczkom swój aparat, który ma uszkodzony wyświetlacz i wytłumaczyłam, że sprzęt można naprawiać, nie trzeba od razu kupować nowego. I ja tak właśnie zrobię. Natomiast kiedy już nie będzie nadawał się do użytku trafi do zbiórki elektrośmieci. Aparat bardzo dzieci zainteresował, toteż na wieść, że one także zrobią dziś aparaty, strasznie się ucieszyły. 
Zatem przystąpiliśmy do pracy, używając do tworzenia aparatów: kartonów po mleku, rolek po papierze toaletowym, korków oraz krepiny. 
Wszystkie etapy pracy staram się pokazać na zdjęciach.    

materiały i wzorcowy aparat wykonany przez moją córeczkę, Helenę

pierwszy etap prac - owijanie pudełka krepiną
 

dzieci radziły sobie bardzo dobrze
 




teraz kolej na umieszczenie korka
zaczynamy robić obiektywy
pierwszy obiektyw
korki do wyboru
prawie gotowe aparaty
  

przygotowujemy jeszcze wyświetlacze z własnym rysunkiem
 

z dumą spoglądam na mój aparat
zaraz zrobię zdjęcie!
o, proszę!
kolejny ekofotograf
i jeszcze jeden
i następny
a tu grupa starszaków
z dumą prezentuję dzieła Bimbusiów!
 W przyszłym tygodniu spotykamy się wyjątkowo w piątek zamiast środy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz