środa, 4 stycznia 2012

2012 to historia o łabędziach

Odbyliśmy dziś kolejne wspaniałe zajęcia ekologiczne w przedszkolu Bimbo. Dzieci uczyły się daty Nowego Roku. 2012 to nagromadzenie cyferek wcale nie łatwe do zapamiętania, ale kiedy stworzy się na bazie owych cyferek krótką opowiastkę, maluszkom jest łatwiej. Dla każdego dziecka przygotowałam cztery denka od plastikowych butelek, na które należało nakleić karteczki z cyferkami.

przygotowań część I
"2" już przygotowane
denka od ponad 40 butelek!

Pracę plastyczną zaczęliśmy od ozdabiania karteczek, a potem przyklejania ich na odwrócone do góry nogami denka. W trakcie pracy porównywaliśmy cyferkę 2 do łabędzia, 0 do stawu, 1 do trzciny rosnącej obok stawu. Opowiedziałam dzieciom o łabędziu, który zbliża się do stawu, podczas, gdy za trzciną stoi jego kolega, drugi łabędź. Historyjka bardzo podobała się dzieciom.  Potem dzieci mieszały cyferki na denkach i próbowały samodzielnie ułożyć datę. Większości się udało, trzeba jeszcze poćwiczyć. A zadanie domowe polega na sprawdzeniu rodziców:)

ciocia Izabela z maluszkami:)
pomoc w pracy 
ozdabianie
proszę, jaka piękna "2"!
praca trwa...
kolejne cyferki
jak brzmi historia o łabędziach? 
jakiej cyferki brakuje?
kolejna osoba jest gotowa
2012!
tu też
mnie też się udało!
każdy potrafi!
Ponieważ wczoraj odbyłam spacer nad naszą pobliską rzeczkę Jeziorkę, podzieliłam się z dziećmi wrażeniami ze spaceru i opowiedziałam ze smutkiem, jak wygląda brzeg rzeki. Krótki fotoreportaż z wycieczki zamieszczam poniżej.






Trzeba to zmienić! Do zobaczenia za tydzień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz